Το να αυξήσεις τις διασυνδέσεις σου στο LinkedIn μπορεί να αποδειχθεί μια χρονοβόρα διαδικασία, χωρίς όμως να είναι δύσκολη. Με πάνω από 700 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, με το 40% των οποίων να το χρησιμοποιεί καθημερινά, το LinkedIn μπορεί εύκολα να σε βοηθήσει να αναπτύξεις το επιχειρηματικό σου δίκτυο, αρκεί να το κάνεις σωστά.

Δημιουργία δυνητικών πελατών στο LinkedIn

Δημιουργία δυνητικών πελατών στο LinkedIn σε σχέση με το Twitter και το Facebook. (Εικόνα: HubSpot)

Θέσε τους σωστούς στόχους από την αρχή

Αρχικά, θα πρέπει να γνωρίζεις ποιοί είναι οι στόχοι σου χρησιμοποιώντας το LinkedIn. Θέλεις να βρεις πελάτες, υπαλλήλους, ή κάτι άλλο;   Όταν γνωρίζεις από την αρχή τι θέλεις να πετύχεις, τότε είναι στο χέρι σου να σχεδιάσεις την στρατηγική που θα ακολουθήσεις, βασιζόμενος στους κανονισμούς και τις καλύτερες πρακτικές που προσφέρει η συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Εξατομίκευσε ότι κάνεις

Το LinkedIn δίνει σε πολλά σημεία την δυνατότητα εξατομίκευσης του προφίλ σου και όχι μόνο, με σημαντικότερη αυτή της επιλογής του δικού σου URL. Χρησιμοποίησε κάθε τομέα που προσφέρεται στο προφίλ σου για να προσθέσεις κάτι που αφορά τους στόχους που έχεις θέσει.

Κράτα το προφίλ σου ενημερωμένο

Ένα παλιό προφίλ ή ένα προφίλ μη ολοκληρωμένο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αποτρέψει νέους εργοδότες, συνεργάτες, recruiters να συνδεθούν μαζί σου για επαγγελματικούς λόγους. Αν θέλεις να αναπτύξεις την επιχείρησή σου ή το brand σου, θα πρέπει να έχεις ένα πλήρες και ενημερωμένο προφίλ. Όσο πιο συχνά το ενημερώνεις, τόσο πιο πιθανό είναι οι χρήστες του LinkedIn να σε προσέξουν. Δοκίμασε να προσθέτεις κάτι καινούριο κάθε μέρα, μέχρι να το ολοκληρώσεις. Με κάθε ανανέωση (αν το υποδεικνύουν οι ρυθμίσεις της πλατφόρμας), η αλλαγή αυτή θα κοινοποιείται με τις συνδέσεις (connections) σου.

Πόσταρε συχνά δίνοντας έμφαση στο Engagement

Αν είναι δυνατόν, πόσταρε κάτι καινούριο τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα. Την δεδομένη στιγμή, στο LinkedIn, δεν χρειάζεται να ποστάρεις πάνω από μια φορα την ημέρα, καθώς οι περισσότεροι ποστάρουν περίπου 1 φορά την εβδομάδα. Σύμφωνα με το HubSpot, μάλιστα, δημοσιεύοντας κάτι πιο συχνά από καθημερινά, ρίχνει το engagement, δηλαδή την αλληλεπίδραση των χρηστών με το post σου. Φρόντισε όμως οι δημοσιεύσεις σου να είναι σχετικές με το αντικείμενό σου και να αντικατοπτρίζουν τους στόχους σου!

Αλληλεπίδρασε με δημοσιεύσεις ή σχόλια τρίτων το γρηγορότερο

Όταν οι άνθρωποι δημοσιεύουν κάτι θέλουν κάποιος αν απαντήσει ή να σχολιάσει άμεσα. Μπες στη συζήτηση και απάντησε σε κάποια ερώτησή τους, ή σχολίασε το post τους, αν είναι σχετικό με το αντικείμενό σου. Αν σου απαντήσουν μπορείς να τους ευχαριστήσεις είτε στο ίδιο post, είτε σε προσωπικό μήνυμα ή και τα δυο. Το ίδιο θα κάνουν και αυτοί στα δικά σου post αργότερα. Το ίδιο ισχύει και για τα προσωπικά μηνύματα που μπορεί να λάβεις. Απάντησε άμεσα ακόμη και αν είναι μια πρόταση που δεν σε ενδιαφέρει.

Νιώσε άνετα με την χρήση Video

Αυτή την περίοδο το video είναι η πιο δημοφιλής μορφή περιεχομένου, και αυτό ισχύει σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, όπως και στο LinkedIn. Για αυτό το λόγο προσπάθησε να στρέψεις την προσοχή σου στην δημιουργία περιεχομένου σε μορφή βίντεο. Πολλοί δυσκολεύονται στην ιδέα να εμφανιστούν σε ένα δημόσιο βίντεο, μπορείς λοιπόν αντ αυτού να ετοιμάσεις ένα PowerPoint και να προσθέσεις από πάνω την φωνή σου (voice-over), χωρίς καν να εμφανιστείς στο βίντεο.

Στατιστικά αποδοτικότητας του Video στα social media και το LinkedIn. (Εικόνα: eMarketer)

Στατιστικά αποδοτικότητας του Video στα social media και το LinkedIn. (Εικόνα: eMarketer)

Προώθησε το προφίλ σου σε άλλα social media και επέλεξε να καλέσεις τα σωστά άτομα

Το να προσκαλέσεις μαζικά όλες τις επαφές που έχεις στο email σου δεν θα σου προσφέρει κάτι. Μην χρησιμοποιήσεις λοιπόν την αυτόματη επιλογή πρόσκλησης που προσφέρει το ίδιο το LinkedIn. Αντίθετα, σκέψου ποιοί είναι οι σωστοί άνθρωποι τους οποίους θα βοηθούσε να καλέσεις στο επαγγελματικό σου προφίλ. Μην ξεχνάς ότι όλες οι κινήσεις σου θα πρέπει να ακολουθούν την πορεία των στόχων που έχεις θέσει. Στη συνέχεια μοιράσου το LinkedIn προφίλ σου και στα άλλα κοινωνικά σου προφίλ.

Χρησιμοποίησε λέξεις κλειδιά στο προφίλ σου

Οι λέξεις/φράσεις κλειδιά εξακολουθούν να είναι σημαντικές και πρέπει να υπάρχουν στο προφίλ σου. Σκέψου τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά για τον τίτλο του προφίλ σου, την περιγραφή και γενικά όλες τις θέσεις περιεχομένου. Όταν ονομάζεις κάτι στο προφίλ, σκέψου πρώτα τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουν οι εν δυνάμει πελάτες σου για να βρουν τις πληροφορίες που προσφέρεις. Οι λέξεις κλειδιά είναι απαραίτητες για ένα αποδοτικό SEO (βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης).

Έλεγξε τα δεδομένα σου

Όταν θέτεις στόχους για το προφίλ σου στο LinkedIn θα πρέπει να ελέγχεις τα δεδομένα σου πριν κάνεις οποιαδήποτε αλλαγή, για να σιγουρευτείς ότι κάνεις ότι χρειάζεται για να πετύχεις τον στόχο σου.

Το LinkedIn και το προφίλ σου σε αυτό, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να βρεις νέες δουλειές, συνεργάτες και επαγγελματικές διασυνδέσεις. Οι χρήστες της πλατφόρμας δεν ψάχνουν κάποιον για να βγουν ραντεβού, αλλά άτομα με τα οποία μπορούν να συνεργαστούν. Βεβαιώσου λοιπόν ότι κρατάς το προφίλ σου επαγγελματικό, ενημερωμένο και ενεργό, και σύντομα θα αρχίσεις να πετυχαίνεις τους στόχους σου.

Ακολούθησε την DS Creative στο LinkedIn